Κυριακή , 18 Νοέμβριος 2018
Αρχική | . | Μεταφορικό Ισοδύναμο: 8.000 ευρώ το χρόνο στις επιχειρήσεις- εξετάζεται η επιδότηση και στο αεροπορικό εισιτήριο

Μεταφορικό Ισοδύναμο: 8.000 ευρώ το χρόνο στις επιχειρήσεις- εξετάζεται η επιδότηση και στο αεροπορικό εισιτήριο

Πάνω από 30 χρόνια διεκδικούσαν οι νησιώτες το Μεταφορικό Ισοδύναμο και εδώ και 4 μήνες έχει τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή σε καταρχήν  49 νησιά  ενώ από την 1η Ιανουαρίου, θα τεθεί σε εφαρμογή σε όλη τη νησιωτική Ελλάδα πλην Κρήτης- Εύβοιας και Λευκάδας.

Η φιλοσοφία του μέτρου του μεταφορικού Ισοδύναμου είναι να μην πληρώνει ο νησιώτης, η νησιωτική επιχείρησή και ο καταναλωτής καυσίμου στα νησιά περισσότερα από ότι στην στεριανή Ελλάδα και να του επιστρέφεται η διαφορά.

Για το θέμα αυτό ενημέρωσε χθες τους νησιώτες στη Λέσβο ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός  ο οποίος συμπληρωματικά με ότι ισχύει μέχρι σήμερα,  ανακοίνωσε ότι θα αυξηθεί ο αριθμός των εισιτηρίων που δικαιούνται οι κάτοχοι του Μοναδικού Αριθμού του Νησιώτη, θα δικαιούνται επιδότηση και σε καμπίνα ενώ θα εξεταστεί και η δυνατότητα επιδότησης και στο αεροπορικό εισιτήριο. Για το δρομολόγιο Μυτιλήνη Πειραιά για παράδειγμα επιστρέφονται 14 ευρώ ανά εισιτήριο.

Για τις επιχειρήσεις ο κύριος Σαντορινιός είπε ότι   πρόκειται για την πρώτη εφαρμογή Μεταφορικού Ισοδύναμου σε προϊόντα ανά την Ευρώπη  με στόχο την τελική μείωση των προϊόντων για τον καταναλωτή στο ράφι αλλά και την ανταγωνιστικότητα των τοπικών νησιωτικών προϊόντων που πωλούνται στην υπόλοιπη χώρα ή στο εξωτερικό.

Σύντομα οι νησιωτικές επιχειρήσεις θα πληρωθούν για το κόστος μεταφοράς των προϊόντων τους για το πρώτο τρίμηνο εφαρμογή του μέτρου  που θα αντιστοιχεί κατά μέσο όρο στο 50% του συνολικού μεταφορικού κόστους. Για κάθε επιχείρηση αντιστοιχεί κατά μέσο όρο 2.000 ευρώ το τρίμηνο, δηλαδή 8.000 ευρώ το χρόνο ενώ έγιναν δεκτά αιτήματα για την απλοποίηση των διαδικασιών για τις επιχειρήσεις.

Στο τέλος του χρόνου θα εφαρμοστεί το Μεταφορικό ισοδύναμο και στα καύσιμα . Σήμερα στη Λήμνο για παράδειγμα, η  τιμή της αμόλυβδης φτάνει το 1,90 λεπτά ενώ το πετρέλαιο θέρμανσης  1.33. Με την εφαρμογή του ΜΙ όπου θα επιδοτείται ο πρατηριούχος στα νησιά,  η τιμή στην αντλία του πρατηρίου δε θα πρέπει να υπερβαίνει τα 10 λεπτά του ευρώ,  του μέσου όρου των τιμών στα πρατήρια της Αττικής.

Τέλος ο κ. Σαντορινιός δεσμεύτηκε ότι το ΦΠΑ θα παραμείνει μειωμένο στα 5 νησιά ενώ από την κυβέρνηση έχει ανοίξει με την Ευρωπαϊκοί Επιτροπή η συζήτηση για την επαναφορά των μειωμένων φορολογικών συντελεστών και στην υπόλοιπη νησιωτική χώρα.

Στη συνάντηση που διοργάνωσε το επιμελητήριο ο πρόεδρος του επιμελητηρίου και ο αντιπρόεδρός του Βαγγέλης Μυρσινιάς και Παναγιώτης Τατάκης εξήραν την εφαρμογή του μέτρου και κατέθεσαν συγκεκριμένες προτάσεις για την βελτίωση της πλατφόρμας για τους επιχειρηματίες που θα μείνει ανοιχτή μέχρι 10 Νοεμβρίου για την κατάθεση των στοιχείων για το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος, ενώ έμεινε ανοιχτό το ενδεχόμενο να δοθεί κάποια παράταση για όσους δεν προλάβουν. 1500 επιχειρήσεις έχουν κάνει τις αιτήσεις τους μέχρι τώρα ενώ είναι έτοιμες προς πληρωμή οι πρώτες 79 επιχειρήσεις που θα τους επιστραφούν περί τα 160.000 ευρώ συνολικά.

Έγινε μια ουσιαστική συζήτηση για το ΜΙ αλλά και την αναγκαιότητα το επιμελητήριο να αναλάβει δράση και ρόλους για να ελέγξει την εφαρμογή του προς όφελος του νησιώτη.

Επίσης ο κύριος Σαντορινιός ανέφερε ότι είναι έτοιμο και το ΠΔ για τη λειτουργία του Ινστιτούτου Νησιωτικής Πολιτικής «το ξέρω καθυστερήσαμε σε αυτό,  είπε ο κ. Σαντορινιός, αλλά θα λειτουργήσει σύντομα και θα αναλάβει ενεργό δράση τόσο στο ΜΙ όσο και στην εφαρμογή  νησιώτικων πολιτικών» ενώ εξήρε το ρόλο του πανεπιστημίου Αιγαίου για τη βοήθεια που προσέφερε σε όλη αυτή την προσπάθεια.

Σύνδεση Θεσσαλονίκης- Λήμνου- Μυτιλήνης

Επί τάπητος στις συναντήσεις του κ. Σαντορινιού με τους φορείς του επιμελητηρίου τέθηκε για ακόμα μία φορά και η αναγκαιότητα σύνδεσης της Λέσβου με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με ενδιάμεσο σταθμό τη Λήμνο. Είναι η πρώτη φορά μετά από πολλές συζητήσεις για το θέμα αυτό που οι εταιρίες λόγω κόστους το απορρίπτουν , που ο Αν. Υπουργός άφησε μια ελπίδα ότι θα εξεταστεί σοβαρά. Θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με ακτοπλοϊκές εταιρίες για το θέμα τόνισε και μπορεί να είναι εφικτό να δρομολογηθεί ένα καράβι μόνο για το καλοκαίρι που όμως επισημάνθηκε ότι η δρομολόγησή του θα πρέπει να είναι προγραμματισμένη τουλάχιστον ένα τρίμηνο νωρίτερα προκειμένου να διαφημιστεί και να έχει αποτελεσματικότητα .

Συντάκτης: Μυρσίνη Τζινέλλη

tzineli@gmail.com

Δείτε επίσης

Η Επέτειος του Πολυτεχνείου και η περιφρούρηση της Δημοκρατίας μας

Το Νοέμβρη του 1973, η σπουδάζουσα νεολαία, οι φοιτητές, οι άνθρωποι με δημοκρατικό φρόνημα, ύψωσαν …